Захист Вітчизни 10 клас Вогнева підготовка


                                                                                   Автор:
Миджга В.М. учитель предмета «Захист Вітчизни».

Розроблено за навчальною програмою предмета "Захист Вітчизни" (для  навчальних закладів сис­те­ми загальної середньої освіти). 

 Тема 1. Стрілецька зброя та поводження з нею

Мета: вивчити з учнями призначення і бойові властивості АК, його будову, формувати переконаність у перевазі автомата Калашникова над аналогічними видами стрілецької зброї іноземних армій, виховувати в учнів цікавість та любов до стрілецької зброї, підвищувати мотивацію до занять з вогневої підготовки.

Навчальні питання
1. Мета та завдання вогневої підготовки.
2. Класифікація сучасної стрілецької зброї.
3. Призначення, бойові властивості автомата.
4. Призначення, будова частин і механізмів автомата.

Місце проведення: кабінет ЗВ.
 Час: 45 хвилин.
                                                            Хід уроку



I. Організаційний момент – 2 хв. 
1. Шикування взводу в одну (дві) шеренги командиром взводу, перевірка за списком та зовнішнього стану учнів, віддача рапорту вчителю, привітання вчителя (тренування декілька раз – в разі потреби ). Виконання Державного гімну України.
2. Стройове тренування: стройова стійка; повороти праворуч, ліворуч, кругом; 
ІІ. Вивчення нового матеріалу (37 хв.)
Сьогодні я хочу запросити вас до розмови про стрілецьку зброю та поводження з нею. Зокрема розглянути питання мети і завдань вогневої підготовки в школі та класифікації стрілецької зброї.

Вимоги до учнів
Учні повинні знати:
– види стрілецької зброї
 Учні повинні вміти:
– порівнювати стрілецьку зброю за бойовими властивостями

Для проведення уроку ви підготували презентації на тему «Етапи розвитку стрілецької зброї»  (демонстрація учнівських презентацій)
– .Учнівська презентація:
“Метальна зброя”
– Учнівська презентація:
“Вогнепальна зброя періоду  І світової війни
 Учнівська презентація:
“Вогнепальна зброя періоду ІІ світової війни”
 Учнівська презентація:
“Розвиток вогнепальної зброї після ІІ світової війни”

    1. Мета і завдання вогневої підготовки в школі – Влучний і дієвий вогонь під час бою в поєднанні з майстерним маневром є однією з основних умов успішного виконання підрозділами бойових завдань.
    Дієвість вогню залежить від уміння воїнів зразково володіти зброєю і застосовувати її під час бою.
    Для цього необхідно знати матеріальну частину зброї, тримати її в постійній бойовій готовності і вести з неї влучну стрільбу.
      Юнаки повинні знати: призначення, бойові властивості та загальну будову автомата  Калашникова і ручних осколкових гранат;
         правила ведення вогню по нерухомих цілях і цілях, що з'являються.
     Юнаки повинні вміти:
         чистити і змащувати автомат, готувати його до стрільби;
         виконувати прийоми і правила стрільби з автомата;
         вимірювати відстань до цілей за допомогою кутових величин і елементів зброї.
     Юнаки повинні виконувати вправи стрільб з пневматичної гвинтівки;
          метання ручних осколкових гранат;
          початкову вправу стрільби з автомата;
          встановлені програмою нормативи.
Основне завдання вогневої підготовки.
         є підготовка юнаків до виконання стрільб з автомата під час польових занять в 11 класі.
     2. Класифікація стрілецької зброї та її порівняльна характеристика за бойовими властивостям. Поштовхом для розвитку і вдосконалення зброї стають війни, як світові так і локальні.
Стрілецька зброя не є винятком з усього спектру зброї різного призначення.
Класифікація зброї наведена на схемі 



Порівняльна характеристика деяких видів стрілецької зброї за бойовими властивостями.
      1. Пістолети
      2. Автомати і автоматичні гвинтівки 
 3. Ручні кулемети

ПРИЗНАЧЕННЯ, БУДОВА ЧАСТИН
І МЕХАНІЗМІВ АВТОМАТА
Автомат Калашникова є основним видом автоматичної стрілецької зброї. Створив його російський конструктор М.Т.Калашников. Автомат набув широкого визнання. Він простий за конструкцією і має високі бойові та експлуатаційні якості. На основі цього автомата створені й прийняті на озброєння армії ручний кулемет Калашникова (РКК) та інші зразки стрілецької зброї з ефективними бойовими властивостями.

Характеристики
АКМ
АК-74
Калібр ствола, мм
7,62
5,45
Прицільна дальність стрільби, м
1000
1000
Найдієвіший вогонь, м
400
500
Дальність прямого пострілу, м:
• по нерухомій цілі
• по рухомій цілі
350
525
440
625
Темп стрільби, пострілів/хв
до 600
до 600
Бойова швидкострільність пострілів/хв:
• одиничними
• чергами
40
100
40
100
Вага із зарядженим магазином, кг
3,6
3,6
Вага багнет-ножа, г
450
490
Місткість магазина, патронів
30
30
Гранична дальність польоту кулі, м
3000
3150
Убивча дальність кулі, м
1500
1350
Початкова швидкість кулі, м/с
715
900
Вага патрона, г
16,2
10,2

         Ствол служить для спрямування польоту кулі. В середині ствол має канал з чотирма нарізами, які йдуть зліва вгору направо. Нарізи необхідні для надання  кулі обертового руху. Проміжки між нарізами називають­ся полями. Відстань між двома протилежними полями (по діаметру) називається калібром каналу ствола; в автома­тів він дорівнює 5,45 мм і 7,62 мм. У казенній частині ка­нал гладенький і зроблений за формою гільзи; ця частина каналу містить патрон і називається патронником.
Ствольна коробка з'єднує частини і меха­нізми автомата,  забезпечує закривання  каналу ствола затвором і запирання затвора. У ствольній коробці роз­ташований ударно-спусковий механізм. Зверху коробка закривається кришкою.
Прицільний пристрій необхідний для наве­дення автомата при стрільбі по цілях на різні відстані. Муш­ка загвинчена в полозок, який кріпиться в основі мушки.
Кришка ствольної коробка потрібна для за­побігання забрудненню частин і механізмів, розміщених у ствольній коробці. З правого боку вона має ступінчас­тий виріз для проходження відстріляних гільз назовні і для руху рукоятки затворної рами, а позаду — отвір для виступу напрямного стержня поворотного механізму. Кришка утримується на ствольній коробці за допомогою напівкруглого вирізу на колодці прицілу, поперечного паза ствольної коробки і виступу напрямного стержня поворотного механізму.
Приклад і пістолетна рукоятка забезпечують зруч­ність дії автомата при стрільбі. Приклад має антабку для ременя, гніздо для пенала з приладдям і затильник з  кришкою над гніздом. У гнізді приклада закріплено пру­жину для виштовхування пенала.
      Затворна рама з газовим поршнем слу­жить для приведення в дію затвора та ударно-спускового механізму.
      Затвор служить для досилання патрона у патронник, закривання каналу ствола, розбивання кап­суля і викидання з патронника гільзи патрона.
Поворотний механізм необхідний для по­вернення затворної рами із затвором в попереднє по­ложення.
Газова трубка із ствольною накладкою призначена для спрямування газового поршня і для за­хисту рук від опіків при стрільбі.
      Ударно-спусковий механізм призначений для спуску курка з бойового зводу або із зводу авто­спуску, нанесення удару по ударнику, забезпечення ве­дення автоматичного чи одиничного вогню, припинення стрільби, для запобігання пострілів при незапертому зат­ворі і для постановки автомата на запобіжник.
Цівка служить для зручності дії з автома­том і захисту рук від опіків.
Магазин призначений для розміщення пат­ронів і подачі їх у ствольну коробку.
Штик-ніж прикріплюється до автомата перед атакою і призначений для ураження противника в руко­пашному бою, а також використовується як ніж, пилка (для розпилювання металу) і ножиці (для різання дроту).
Піхви складаються з підвіски з карабінчиками, пластмасового корпусу, упору, виступу-осі.
ІІІ. Закріплення нових знань і вмінь учнів. (5 хв.)


Учень 10 класу     _________________________



№ з/п

 Вкажіть найменування частини (механізму)
Зовнішній вигляд частини (механізму)

1


2

3

4

5

6

7

8

9

10


                               



Учень 10 класу     _________________________

Розбирання автомата

Вкажіть цифрою
порядок дій
Зовнішній вигляд частин



















 

Учень 10 класу     _________________________

Складання автомата

Вкажіть цифрою
порядок дій
Зовнішній вигляд частин


















 
 ІV. Домашнє завдання. (1 хв.)                                                                         Оцінка_______
Опрацювати текст підручника на сторінках 83 90.




Немає коментарів:

Дописати коментар